Методичні
рекомендації (тези)
З метою зменшення психологічного
напруження у першокласників, для письма рекомендується користуватись простим
олівцем – за рішенням вчителя, відповідно до рівня готовності дітей. На розсуд вчителя допускається
виправлення або гумкою, або закресленням
Використання олівця рекомендоване
до сформування навички письма. Час і етап переходу на кулькову ручку визначає
сам вчитель, індивідуально для кожної дитини.
При перевірці письмових робіт в
адаптаційному періоді навчання в 1
класі не рекомендується використання ручки з червоною пастою для позначення
помилок. Звертаємо увагу, що для
успішного і вмотивованого навчання дітям початкової школи важливо отримувати
більше схвалень їхньої роботи, аніж виправлень чи вказівок на помилки.
Для оцінювання письмових робіт в
зошитах, а також у щоденниках можна використовувати колір ручки за вибором
вчителя.
У 1 класі вилучено умовне позначення слів і речень та
складання речень за графічною схемою.
У програмових вимогах вилучено кількісні
показники темпу читання, натомість прописано якісні характеристики навички
читання
У зв´язку з внесеними змінами у навчальні програми, наголошуємо,
що календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням
друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та
оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.
Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи
області стандартів таких документів є неприпустимим.
Навчання грамоти.
1.Навчання читати
Добукварний період
1.Навчання читати
Добукварний період
·
знято фіксовану кількість годин
·
знято теми «Умовне позначення слів», «Спосіб умовного позначення речень»,
«Складання речень за поданою графічною схемою».
·
Натомість: практичне ознайомлення з реченням. Складання речень. (у змісті).
·
Розуміє зміст речень, складає довільні речення. (у вимогах).
·
Додано у вимоги: робить звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів
типу: сир, тато, калина.
2.Навчання
письма
Букварний період
Букварний період
·
Із вимог вилучено: пояснює важливість рукописного письма.
3.Мовленнєва
змістова лінія (аудіювання)
·
У зміст додано: визначає кількість слів у реченні (без прийменників, сполучників,
займенників).
·
Говоріння. У вимогах зменшена кількість віршів із 5 до 3-4.
4.Мовна
змістова лінія (Текст.Речення)
·
Знято: поділ речень на слова, розпізнавання в усному мовленні і на
письмі прийменників, сполучників, часток як окремих слів (без уживання
термінів), побудова графічних схем речень, які складаються з 1-5 слів.
Натомість (у змісті): поділ речень на слова, розпізнавання окремих слів в
усному і писемному мовленні; (у вимогах): визначає кількість слів у
реченнях типу Іде осінній дощ (без службових частин мови); складає усно
речення (1-4 слів) із службовими частинами мови.
5.Із
переліку слів (так званих словникових) вилучено: влітку, ворота, гроно,
ганок, грунт кватирка, посередині, фартух, якір; додано: комп’ютер.
Математика
. Так, у програмах 1 – 2-го
класів знято вимоги щодо знання напам’ять таблиць додавання та віднімання в
межах 10 та в межах 20
Окремі вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів - мінімізовані. При ознайомленні із
додаванням і відніманням без переходу через розряд в концентрі «Сотня», в 1-му
класі, зазначено лише: «розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання
двоцифрових чисел без переходу через десяток», а у змісті цієї теми вилучено
деталізацію випадків обчислення. Взагалі,
Оцінювання навчальних досягнень учнів
здійснюється вербально:
у 1 класі з усіх предметів інваріантної
складової
При вербальному оцінюванні використовуються як усні,
так і письмові оцінні судження, які характеризують процес навчання і
відображають кількісний і якісний його результати: ступінь засвоєння знань і
вмінь з навчальних предметів та характеристику особистісного розвитку учнів.
Підсумкова перевірка у 1 класі передбачає
підсумкові контрольні роботи у кінці
навчального року (контрольне списування, комбінована контрольна робота з
математики та індивідуальна перевірка навички читання вголос і розуміння
прочитаного).
У 1 класі на етапі письма окремих літер, цифр правильно написану літеру або
цифру вчитель/вчителька обводить як зразок. Графічно неправильно написану
літеру або цифру вчитель підкреслює і на полях чи в окремому рядку дає зразок
правильного їх написання для практичного вправляння.
Під час
формування графічних навичок у 1 класі допускається виправлення форми
літери чи цифри по написаному з метою вказування, де саме учень/учениця
припускається помилки.
Поточна перевірка уміння читати текст у 1 класі здійснюється на
текстах типу букварного, в яких ужито вже вивчені букви. Перевірка має діагностичний
характер з метою визначення сформованості умінь читати. При оцінюванні
сформованості уміння читати в 1 класі беруться до уваги: спосіб читання
(складами, цілими словами); правильність читання і розуміння прочитаного. Для
перевірки виявлення розуміння прочитаного учневі пропонується не більше 3
запитань (щодо значення окремих слів та фактичного змісту прочитаного).
Об’єктом поточної
перевірки у 1 класі є уміння читати напам’ять віршовані твори.
Перевірку здійснюють усно, індивідуально протягом наступних 2-3 уроків після опрацювання
твору, що вивчається на пам’ять. Окремі уроки на перевірку уміння читати
напам’ять не відводять. Протягом навчання у 1 класі здійснюється перевірка
уміння читати напам’ять 1 віршованого твору у першому семестрі і 2 – у другому
семестрі.
Орфографічні
і пунктуаційні вміння та графічні навички письма, культура оформлення письмових робіт в 1
класі перевіряються в кінці навчального року шляхом списування з
друкованого тексту. При оцінюванні
списаного тексту враховують грамотність (за такими самими вимогами, що й
диктант), правильність написання літер та їх поєднання і культуру оформлення
письмової роботи. Результати перевірки фіксують у характеристиці
навчальних досягнень учня\учениці, що зберігається в його особовій справі.
Немає коментарів:
Дописати коментар